صفحه اصلی وبلاگ تماس با ما درباره ما
املاک تعطیلات
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
اصول طراحی ویلای مدرن| سبکی نو در معماری

اصول طراحی ویلای مدرن| سبکی نو در معماری

۲۴ مهر ۱۴۰۱ اخبار و مقالات

اصول طراحی ویلای مدرن چیست؟

مشاوره بازدید ویلا

وقتی در ابتدای کار صحبت از اصول طراحی ویلای مدرن و ساخت ویلای مدرن ولاکچری می شود، ابتدا کار لازمی این است از فضای که برای ساخت ویلا در نظر گرفته شده است بازدید شود، توسط یک نقشه بردار مجرب نقشه زمین برای اجرای طرح برداشته  شود.

 

شروع کار طراحی

طراحی ویلا با توجه به سلایق و سبک مورد نظر کارفرما و هم چنین شرایط آب وهوایی آن منطقه طراحی می شود.

جهت شروع طراحی دکوراسیون داخلی مدرن ویلا، ابتدای طرح های گوناگون با توجه به سیستم سازه مورد نظر طراحی می شود، هم چنین یکسری مراحل صورت می پذیرد که نیازمند دیدگاه ها و ذهنیت های یک معمار مجرب را در خود دارد، تا طرح ویلای مورد نظر که شامل فضای داخلی و بیرونی ویلا می شود زیبا و مورد پسند مشتریان واقع می شود.

در مرحله بعدی مهندسین معمار بسته به متراژ مورد نظر کار طراحی ساختمان را شروع می کند، مراحل چیدمان عناصر ویلا با توجه به یکسری شرایط مثل طلوع و غروب خورشید، امکاناتی که لازم است در آن پیش بینی شده مواد و مصالح انجام شود.

در مرحله ی بعد کار اجرای بنا توسط مهندسین عمران و... انجام می شود.

ویژگی های یک ویلای خوب کدامند؟

 

طراحی  ویلای مدرن

 

اصول طراحی سازنده ویلا مدرن

طراحی سازه ویلا در انواع فلزی، بتنی و پیچ و مهره وجود دارد. در برخی شهرهای شمالی از سازه های بتنی و در شهرهای کویری از سازه های فلزی استفاده می شود. در طراحی ویلا پس از ترسیم نقشه های معماری نقشه مورد نظر داده می شود تا محاسبات دقیق صورت گیرد.

 

اصول طراحی داخلی ویلا مدرن

یکی از نکات بسیار مهم که در طراحی ویلای مدرن باید به آن توجه کرد طراحی فضای داخلی با استفاده از سقف های بلند و نورپردازی حرفه ای می باشد. استفاده از نور پردازی حرفه ای و بهرمندی بیشتر از نور خورشید در محیط و استفاده از پنجره های بزرگ و هم چنین رنگ آمیزی دیوارها از نکات مهم اصول طراحی ویلا می باشد. با توجه به این نکات می توان محیطی که باعث شادابی و آرامش ساکنان آن ویلا خلق کرد.

دکوراسیون داخلی ویلا از اهمیت بسیار بالای برخوردار است، واین بخش طراحی دکوراسیون داخلی باعث می شود که ویلاها از یکدیگر تفکیک شوند، که باید توجه خاصی داشت.

توجه به جزئیات خاص در طراحی ویلای مدرن می تواند طرح را زیباتر ومجلل تر به نمایش بگذارد.

استفاده از نور طیبعی و شیشه  در دیزاین داخلی ویلا از اهمیت بسیار بالای برخوردار می باشد، که با استفاده از نور طبیعی یا نور پردازی حرفه ای کیفیت فضا تا حد زیادی ارتقاء بخشید.

 

طراحی داخلی ویلا مدرن

طراحی نشیمن وپذیرایی ویلای مدرن

در طراحی داخلی ویلا نشیمن حکم قلب خانه را دارد، چون افراد بیشتر تایم خود را در نشیمن سپری می کنند، پس باید در طراحی آن دقت بسیاری شود.

در صورتی که فضای نشیمن کوچک باشد باید از مبلمان L استفاده شود.

با توجه به سلیقه افراد می توان در فضای نشیمن از شومینه ومیز بیلیارد استفاده شود.

 

طراحی ویلای مدرن

 

مشاهده کنید:معرفی لاکچری ترین ویلاهای مدرن جهان

 

طراحی آشپزخانه ویلای مدرن

در طراحی آشپزخانه مدرن از کابینت های دارای عمق زیادی هستند استفاده می شود، که وسایل بیشتری را در خود جای دهند و فضای شلوغی ایجاد نکنند، و یک فضای مجزا برای صبحانه خوری در نظر گرفته می شود.

برای طراحی کابینت معمولا از درب کابلی،روکش چوب یا شیشه مات استفاده می شود و معمولا برای کف از سطوح براق استفاده می شود، در صورت وجود فضای کافی می توان از میز بار استفاده کرد.

 

طراحی ویلای مدرن

 

طراحی اتاق خواب مدرن

 در طراحی داخل اتاق خواب بهتر است از نورپردازی های خاص برای ایجاد یک فضای آرام استفاده کرد. در طراحی داخلی اتاق خواب بهتر است از سرویس خواب های مدرن استفاده کرد.

رنگ دیوار از اهمیت بسزایی در طراحی داخلی اتاق خواب برخوردار است و بهتر است از رنگ های گرم و سرد  استفاده شود، هم چنین یک فضای مجزا به عنوان رختکن ترجیحا با کمدهای سفید در نظر گرفته شود.

 

 

 طراحی مدرن ویلا

 

طراحی سرویس بهداشتی و حمام ویلا مدرن

در طراحی سرویس بهداشتی و حمام رنگ کاشی ها و سرامیک از اهمیت بالای برخوردار است، استفاده از رنگ های روشن فضای را بزرگ تر نشان می دهد.

در سرویس های بزرگ می توان از ترکیب رنگ های روشن و تیره استفاده شود تا یک فضای لوکس ایجتد کنیم.

وجود آینه یکی دیگر از ایده های مدرن برای زیبا سازی سرویس های ویلاهای مدرن می باشد.

 

 طراحی ویلای مدرن

 

طراحی تراس ویلا مدرن

یکی از موارد مهم در طراحی ویلای مدرن طراحی تراس می باشد که در جذب افراد نقش مهمی دارد. نور پردازی این قسمت بسیار مهم بوده و باید از نور پردازی مناسب استفاده شود که در حین زیبایی نور محیط را فراهم کند.

استفاده از گیاهان برروی دیوار و ترکیب آن با چوب می تواند فضای دنج را به وجود آورد، استفاده از باربیکیو و قرر دادن میزو صندلی در این قسمت فضای بسیار دنج و آرام برای صرف صبحانه یا شام ایجاد کرد.

 

طراحی ویلای مدرن

 

طراحی جیم در ویلای مدرن

از ویژگی های مهم در طراحی ویلای مدرن استفاده از فضاهای مانند سونا و جکوزی، سالن ورزشی، استخر و این گونه فضاها در زیرزمین می باشد.

در طراحی این فضا باید سبک مینیمالیست در آن رعایت شود و از زینت بخشیدن و سبک سنتی استفاده نشود.

 

طراحی ویلای مدرن

 

نورپردازی داخلی ویلا مدرن

با نور پردازی حرفه ای در فضای داخلی ویلای مدرن می توان یک ریتم خلاقانه و در این حال باعث بهتر دیده شدن فضا و حس آرامش را به همراه دارد.

بدون نور مناسب نه بافت و رنگ اجسام دیده می شود و نه و فرم اجسام به دل می شیند.

نور پردازی در قسمت های مختلف باید متفاوت باشد مثلا در قسمت غذاخوری باید نور ملایم و گرم تر استفاده شود.

 

طراحی ویلای مدرن

 

طراحی محوطه ویلای مدرن

طراحی فضای سبز ویلای مدرن

در طراحی فضای سبز گیاهان مهم ترین نقش را ایفا می کنند، در طراحی فضای سبز از گیاهانی که بصورت سقف، دیوار و کف هستند استفاده کنیم. وقتی گیاهان بصورت فشرده کنار هم قرار می گیرند به عنوان یک دیوار عمل می کنند و با استفاده از گیاهان می توانیم فضاها را تفکیک کنیم.

 

طراحی نمای ویلای مدرن

در طراحی ویلای مدرن ارتباط بصری از داخل به بیرون خیلی مهم است و بهتر است به آن توجه خاصی شود و از پنجره های بزرگ و سرتاسری که اصول مدرن بودن است استفاده شود، هم چنین باید از طرح های ساده و قابل فهم باشد استفاده شود.

 

طراحی آلاچیق ویلا مدرن

در طراحی ویلای مدرن بیشتر از مصالح سنگ و چوب استفاده می شود. در طراحی پرگولا می توان از ترکیب چوب و سنگ استفاده کرد ولی وجود یکی از آن ها چشم گیرتر باشد.

هدف از طراحی آلاچیق در ویلای مدرن ایجاد فضای آرام و ارتباط بیشتر با طبیعت است.

درسبک مدرن می توان در مرکز آلاچیق از باربیکو هم استفاده شود مصالح استفاده در آلاچیق باید با مبلمان آن هماهنگی لازم را داشته باشد.

 

طراحی استخر ویلا درن

اولین نکته مهم در طراحی استخر مدرن اجتناب  از هرگونه زاویه دادن است. در ساخت ویلای مدرن ساخت استخر هیچ قاعده و قانونی ندارد،یکی دیگر از شکل استخرهای مدرن استفاده از استخرهای توکار می باشد، که علاوه بر قابلیت پذیری و حفظ ظاهر مدرن خود دارای در پوش می باشند که در مواقع نیاز بسته می شود و به زمین مسطح تبدیل می شود.

 

طراحی ویلای مدرن

 

طراحی روف گاردن ویلای مدرن

استفاده از روف گاردن یک تکنولوژی مدرن برای ایجاد ارتباط بیشتر با طبیعت روی پشت بام ویلا اجرا می شود.

در طراحی روف گاردن می توان از آلاچیق، آبنماو.. استفاده کرد.

 

طراحی پارکینگ و ورودی ویلا مدرن

معمولا پارکینگ ویلاهای مدرن بصورت رو باز می باشد ولی می توان برای پوشش از چوب های الوار طبیعی استفاده کرد، هم چنین می توان برای سقف پارکینگ از پوشش گیاهان استفاده کنیم.

 

نورپردازی خارجی ویلای مدرن

نورپردازی حرفه ای در زیبایی نمای خارجی نقش مهمی را ایفا می کند بهتر است از رنگ های که با رنگ ساختمان ویلا هماهنگی داشته باشد استفاده شود که یک هارمونی صورت گیرد

 

صحبت آخر

اصول طراحی ویلای مدرن در شمال دنیای پیچیده دارد. هرچه یک ویلا زیباتر باشد هنگام فروش راحت تر بوده و مشتریان بیشتری به سوی خود جذب می کنند.

اگر به دنبال  خرید یه ویلای خاص با طراحی اصولی  در یکی از شهرهای شمالی هستید می توانید  با خرید ویلا در رویان با گروه مشاورین املاک تعطیلات همراه شوید، تا با مشاوره رایگان بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

 

 

مطالب مرتبط مشاهده همه
بهترین زمان برای خرید ویلا در شمال چه موقع است
بهترین زمان برای خرید ویلا در شمال چه موقع است

خرید و فروش ویلا یکی از راه های بسیار خوب برای سرمایه گذاری محسوب می شود که عمدتا در شهرهای شمال کشور و یا مناطق کوهستانی که آب و هوای معتدل دارد اتفاق می افتد و افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند ترجیح می دهند با خ...

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
بهترین زمان برای خرید ویلا در شمال
راهنمای مشارکت در ساخت ویلا
راهنمای مشارکت در ساخت ویلا

ساخت و ساز و ویلاسازی یک کار تخصصی است، برای موفقیت باید کار را به افراد حرفه ای بسپاریم. تفاوت یک ویلای مجلل و شیک با ویلاهای معمولی در ساخت و ساز است. به همین دلیل اگر زمین ساختمانی مناسبی دارید بهتر است به طور ...

۱۹ آذر ۱۴۰۱
مشارکت در ساخت ویلا
آیا خرید زمین خارج از بافت برای سرمایه گذاری مناسب است؟
آیا خرید زمین خارج از بافت برای سرمایه گذاری مناسب است؟

فرصت های سرمایه گذاری بزرگ و کوچک زیادی در شمال وجود دارد. آن دسته از والدینی که به آینده فرزندان خود فکر می کنند بدون شک با دقت بیشتری در مورد این گزینه ها فکر می کنند. می توان در زمین های روستایی یا حومه ای سرمای...

۱۴ خرداد ۱۴۰۲
خرید زمین خارج از بافت
در هر جا که هستید به آسانی با ما در ارتباط باشید.
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
مشاوره تماس باما ۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
تمام حقوق برای املاک تعطیلات محفوظ میباشد