صفحه اصلی وبلاگ تماس با ما درباره ما
املاک تعطیلات
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
راهنمای مشارکت در ساخت ویلا

راهنمای مشارکت در ساخت ویلا

۱۹ آذر ۱۴۰۱ اخبار و مقالات

ساخت و ساز و ویلاسازی یک کار تخصصی است، برای موفقیت باید کار را به افراد حرفه ای بسپاریم. تفاوت یک ویلای مجلل و شیک با ویلاهای معمولی در ساخت و ساز است. به همین دلیل اگر زمین ساختمانی مناسبی دارید بهتر است به طور جدی به فکرمشارکت درساخت ویلا باشید.

آیا مشارکت درساخت ویلا سودآور است؟ 

مشارکت در ساخت ویلا ویژه افرادی می باشد که می خواهند با کمترین هزینه زمین خود را به یک ویلای زیبا و شیک و با ارزش تبدیل کنند. شما قرار نیست در مشارکت درساخت ویلا هزینه های زیادی پرداخت کنید.

در بعضی موارد حتی لازم نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید،  در نهایت شما سازنده را در سود ویلاشریک خواهید کرد.

برای ساخت مشارکتی ویلا در شمال ابتدا شما باید یک سازنده ای که قابل اعتماد و معتبر باشد را پیدا کنید. بخواهیم خیلی ساده تر این موضوع را عنوان کنیم این است  که زمین و سرمایه اولیه از شما و مابقی کارها و هزینه های دیگر با سازنده می باشد.

طبق یک قرار داد مشارکتی مشخص می شود که چه میزان از سود ویلای ساخته شده سهم سازنده خواهد بود، و او را در چه میزان از سود ویلا شریک خواهید کرد.

سازنده هم تعهد می دهد که مو به مو بندهای قرارداد را اجرا کند و ویلا را سرموعد قرارداد تحویل دهد.این گونه است که فرایند ساخت مشارکتی ویلا آغاز می شود.

ساخت مشارکتی ویلا به این معنی نیست که تمامی ساخت ویلا از صفر تا صد به سازنده سپرده شود و شما هیچ گونه دخالتی نداشته باشید، بلکه در تمامی مراحل ساخت سهیم خواهید بود.

بیشتر بدانید: نکات حقوقی املاک در زمان خرید و فروش ملک

 

مشارکت در ساخت ویلا

مشارکت در ساخت ویلا به 3 روش زیر قابل تصور است

1. قرارداد بازسازی ساختمان

بسیاری از ویلاها یا ساختمان های ویلایی پس از گذشت 20 تا 30 سال از دوره ساخت خود خراب می شوند و باید بازسازی شوند. در قرارداد مشارکت در ساخت ویلا، سازنده می تواند در ازای بازسازی ویلا، بخشی از ساختمان را در اختیار بگیرد و یا صرفاً قرارداد را مدیریت کرده و هزینه مشارکت در بازسازی را از مالک دریافت کند.


2. ساخت ویلای مشارکتی

بسیاری از مردم یک قطعه زمین یا یک باغ مناسب در آب و هوای خوب دارند. این افراد با عقد مشارکت در ساخت ویلا می توانند در ملک خود ساختمانی خوش ساخت و مدرن داشته باشند. نوع کاربری ویلا بین سازنده و مالک ملک در قرارداد مشارکت ساخت ویلا تعیین می شود.
 

3. ساخت آپارتمان در زمین های ویلایی

در زمین های ویلا، واقع در مناطق شهری شلوغ، مشارکت در ساخت مسکن قابل اجرا است. در این نوع قرارداد مشارکت مدنی، مالک ملک خود را به سازنده واگذار می کند.

سازندگان کلیه مراحل طراحی، نقشه کشی، اجرا و ساخت ساختمان را انجام می دهند و در نهایت واحدهای مسکونی را بر اساس قرارداد مشارکت ساختمان بین خود و مالک تقسیم می کنند.

 

مشارکت در ساخت ویلا

 

نوسازی و بازسازی ویلاهای قدیمی به روش مشارکتی در شمال

در بعضی اوقات به جای زمین شما یک ویلای بسیار قدیمی به اصطلاح کلنگی دارید که  قصد دارید آن را بازسازی کنید، اما سرمایه کافی در اختیار ندارید در چنین مواقع شما به دنبال یک سازنده قابل اعتماد ومعتبر هستید که بتواند ویلای شما را بازسازی کند و در نهایت در سود ویلا شریک شود. در چنین مواردی شما نیاز به پرداخت هزینه نخواهید شد.

 

ساخت ویلای مشارکتی در شمال باعث سود کلانی می شود؟

مثل روز روشن است که یک ویلای قدیمی و کلنگی با یک زمین خام برابر می کند. یعنی زمانی که اقدام به فروش ویلای قدیمی خود می کنید در واقع  به قیمت زمین خام آن را باید به فروش برسانید. شرایط زمین خام هم به  همین صورت است.

با فروش زمین در شمال شما فقط به میزان فروش یک زمین سود خواهید برد نه کمتر نه بیشتر، ولی با ساخت مشارکتی ویلا در شمال می توانید شما صاحب چند طبقه از یک ویلا در شمال بشوید. که هرکدام جداگانه به قیمت روز  می توانید به فروش برسانید.

بخاطر نوساز بودن ویلا ارزش خیلی بیشتری نسبت به ویلاهای قدیمی با یک زمین خام دارد.

اگر شما یک ویلای قدیمی یا یک زمین خام با یک مساحت مشخص در اختیار دارید می توانید با مشارکت در ساخت ویلا می توانید ویلای قدیمی وزمین خود را تبدیل به یک ویلا چند طبقه کنید.

با یک حساب سرانگشتی می توانید بفهمید که ساخت مشارکتی ویلا در شمال باعث چندبرابرشدن سرمایه شما بدون پرداخت هیچ گونه هزینه می شود حتی یک ریال!

 

آنچه که باید در مورد پیش فروش ویلا در شمال و  شرایط اقساطی باید بدانید؟

 

مشارکت در ساخت ویلا

 

نکات مهم هنگام مشارکت در ساخت ویلا

اگر بفکر ساخت مشارکتی ویلا در شمال هستید می خواهید یک قطعه زمین در این خطه خریداری کنید اول از هر چیزی باید حواستان باشد که زمین مورد نظر دارای مجوز ساخت و ساز است در اصطلاح کلاه سرتان نرود.

اگر زمینی که خریداری کرده اید جزء زمین های کشاورزی یا زراعی باشد هیچ گونه اجازه ساخت وساز نخواهید داشت.

در نتیجه نمی توانید اقدام به ساخت ویلا کنید، در این صورت مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست خواهید داد.

بنابراین با مراجعه به اداره راه و شهرسازی استان مربوط این اطمینان را حاصل کنید زمینی که قصد خرید آن را دارید مجوز ساخت ویلا دارد که بعدا دچار دردسر نشوید.

معرفی مدرن ترین ویلا ها در نوشهر و برای  خرید ویلا در نوشهر اینجا کلیک کنید!

 

هنگام عقد قرارداد مشارکتی از یک کارشناس حرفه ای کمک بگیرید

بعضی از سازندگان ویلاهای مشارکتی باهوش و زیرک هستند به گونه ای متن قرارداد را تنظیم می کنند که تمامی بندهای آن را به نفع خودشان باشد وشما را دروضعیتی قرار می دهند حق هیچ گونه اعتراض نخواهید داشت.

یعنی شرایط قرارداد را به طریقی تنظیم می کنند که تمامی آن به نفع خودشان باشد و هر زمان اختیار کنند از کل داستان پا پس بکشند.

در نتیجه شما می مانید یک ویلای نیمه کار که آن هم روی هواست، یا ممکن است سهم شما را کمتر از چیزی که حقتان است بدهند، در صورتی که می توانید سود بیشتری ببرید.پس همیشه بدون خواندن متن قرارداد و بررسی تمامی نکات آن اقدام به امضا نکنید حتی لازم است چندبار آن را بخوانید و برای آن چند روزی وقت بگذارید. و هرجای آن برایتان ابهام داشت با  سازنده در میان بگذارید.

به این نکته توجه کنید مشارکت با چند سازنده دردسرهای بیشماری دارد و هیچ وقت با چند سازنده اقدام به شراکت نکنید، وتنها به یک سازنده معتبر و قابل اعتماد بسنده کنید.در این راه می توانید از متخصص کمک بگیرد تا در این مسیر به درستی قدم بردارید و دچار مشکلات نشوید.

دقت داشته باشد که در این موارد هزینه ای به پای شما نیست، در این روش شما هیچ گونه هزینه ای حتی یک ریال پرداخت نخواهید کرد پس دقت داشته باشید که سازنده بابت پروانه ساخت، نقشه کشی ، عوارض شهرداری و... از شما هزینه دریافت نکنند.

 

مشارکت در ساخت ویلا

 

در مورد فسخ قرارداد مشارکتی آگاه باشید

در مورد شرایط فسخ قرارداد مشارکتی باید اطلاعات دقیقی داشته باشید، زمانی که فرایند تخریب صورت گرفت شما به هیچ عنوان نمی توانید قرارداد را فسخ کنید.

آگاهی داشتن در این زمینه باعث می شود تا قرارداد مشارکتی هوشمندانه تنظیم شود.

 

مزایای مشارکت در ساخت ویلا

مشارکت در ساخت ویلا مزایایی را برای مالک و سازنده به همراه دارد:
 

1. بدون نیاز به نقدینگی زیاد

قرارداد مشارکت در ساخت ویلا منجر به تقسیم هزینه بین مشتری و مالک ملک می شود. در واقع سازنده برای زمین ویلا هزینه ای نمی پردازد و مالک زمین نیز هزینه ساخت را نمی پردازد. به این ترتیب ساخت ویلا با نقدینگی کمتری صورت می گیرد.
 

2. ارزش افزوده برای ویلا

ویلاها و ساختمان های کلنگی ارزش زیادی ندارند. اما نوسازی یا ساخت جدید یک ساختمان ارزش افزوده ای را هم برای سازنده و هم برای مالک ملک ایجاد می کند.
 

3. ویلاسازی بر اساس اصول مهندسی

مشارکت در ساخت ویلا به صاحب ملک این امکان را می دهد که بنای محکم و اصولی بر اساس ضوابط شهرسازی و نظام مهندسی داشته باشد.

 

مشارکت در ساخت ویلا

 

4. زمان کمی برای آماده سازی

از آنجایی که مدت زمان پروژه در قراردادهای مشارکت ساخت ویلا مشخص شده است، سازنده سعی می کند پروژه را در مهلت قانونی تحویل دهد.
 

5. امکان پیش فروش ساختمان تعاونی

قرارداد مشارکت در ساخت ویلا با قراردادهای پیش فروش تفاوت اساسی دارد. مالک ملک می تواند با پیش فروش بخشی از ساختمان ویلایی که در آینده خواهد ساخت، هزینه ساخت ویلا را تامین کند.
 

6. اهمیت موقعیت ویلا

هنگام مشارکت در ساخت ویلا، انتخاب مکان مناسب باعث افزایش سود سازنده می شود. برای مثال ساخت ویلا در مناطق شمالی و ییلاقی اطراف تهران و شهرهای بزرگی مانند مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و ... سود زیادی برای سازنده و مالک به همراه خواهد داشت.

 

صحبت آخر

به فروش رساندن ویلاهای قدیمی و زمین خام کار راحتی نیست بیشتر افراد به دنبال ویلای تکمیل شده و نوسازمی باشند و افراد کمی پیدا می شود بخواهد در ویلاهای قدیمی سکونت داشته باشد.

اگر قصد مشارکت در ساخت ویلا در شمال را دارید میزان سود حاصل از این مشارکت آنقدر زیاد است که ارزش زمین خام یا ویلای قدیمی را دارد. اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن به سود  بالایی برسید ساخت ویلای مشارکتی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مطالب مرتبط مشاهده همه
پیش فروش ویلا در شمال+شرایط باور نکردنی
پیش فروش ویلا در شمال+شرایط باور نکردنی

در این مقاله قصد داریم شما را با تمام نکاتی که مربوط به پیش فروش ویلا در شمال است آشنا کنیم، و از مزایا و معایب آن سخن بگوییم. در ابتدا باید دو کلمه را به خوبی بشناسیم یکی پیش خریدار یعنی کسی که قرار است پیش از ات...

۰۵ آذر ۱۴۰۱
پیش فروش ویلا در شمال
 نحوه دریافت وام ودیعه مسکن 1402
نحوه دریافت وام ودیعه مسکن 1402

در کشورهای مختلف با همکاری دولت و سازمان های ذیربط، وام تضمین مسکن به عنوان ابزار تامین مالی برای کمک به مردم برای خرید یا ساخت مسکن ارائه می شود. هدف اصلی این نوع وام افزایش توان اقتصادی مردم برای تهیه مسکن است....

۰۹ تیر ۱۴۰۲
وام ودیعه مسکن 1402
 فروش تضمینی ملک + 5 نکته کلیدی
فروش تضمینی ملک + 5 نکته کلیدی

وقتی سعی می کنید خانه خود را بفروشید و ملک بعدی خود را همزمان بخرید، ممکن است اوضاع پیچیده شود. فرآیند خرید و فروش همزمان می تواند استرس زا باشد، به خصوص اگر برای خرید خانه جدید به پول حاصل از فروش خانه فعلی خود ن...

۱۴ اسفند ۱۴۰۱
فروش تضمینی ملک
در هر جا که هستید به آسانی با ما در ارتباط باشید.
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
مشاوره تماس باما ۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
تمام حقوق برای املاک تعطیلات محفوظ میباشد