صفحه اصلی وبلاگ تماس با ما درباره ما
املاک تعطیلات
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
جنگل سیسنگان کجاست؟ راهنمای جامع + عکس و آدرس

جنگل سیسنگان کجاست؟ راهنمای جامع + عکس و آدرس

۲۶ آبان ۱۴۰۱ اخبار و مقالات

سیسنگان در واقع نام جنگلی در استان مازندران می باشد که یکی از میراث طبیعی استان مازندران به حساب می آید، که در منطقه خاورمیانه بی نظیر است. جنگل سسیسنگان زیبایی خود را مدیون موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته  است. این منطقه بخاطر شرایط نزدیک بودن به دریا و میزان ارتفاع آن ازسطح دریا یکسری شرایط را به وجود آورده است که باعث شده درختان کمیبابی در این منطقه رشد کنند. در این مقاله قصد داریم بگوییم جنگل سیسنگان کجاست؟ و ویژگی های مثبت آن را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

جنگل سیسنگان کجاست | راه های دسترسی. 1

تاریخچه سیسنگان. 2

علت نامگذاری سیسنگان. 2

جنگل سیسنگان در مازندران. 3

مساحت پارک جنگلی سی سنگان نوشهر. 3

آب و هوای جنگل سیسنگان. 3

جاهای دیدنی سیسنگان نوشهر. 3

جنگل سیسنگان نوشهر. 3

امکانات رفاهی و خدماتی جنگل سیسنگان. 4

جاهای دیدنی اطراف پارک سیسنگان. 5

دریاچه خضر نبی. 5

(دریاچه سیسنگان مازندران) دریاچه آویدر سیسنگان. 5

بیشتر بدانیدپارک جنگلی  کشپل کجاست؟ 6

تالاب ارواح. 6

موزه دریایی نوشهر. 7

پارک ساحلی سی سنگان کجاست؟ 8

ساحل سی سنگان کجاست؟ 9

اقامت در پارک جنگلی سیسنگان. 10

آبشار سی سنگان. 10

تفریحات ​​و سرگرمی ها در جنگل سی سنگان. 10

خرید ویلا در سیسنگان. 12

قیمت ویلا در سیسنگان. 12

صحبت آخر. 13

 

جنگل سیسنگان کجاست | راه های دسترسی

جنگل زیبای سیسنگان بین شهر نور و نوشهر قرار گرفته و پس از پیمودن 27 کیلومتر از جاده نوشهر به سمت شهر نور، به جنگل زیبا و بی نظیر سیسنگان می رسید. از تهران نزدیک ترین راه تا شهر سیسنگان 193 کیلومتر می باشد که از جاده چالوس می گذرد.

پارک جنگلی سیسنگان یکی از معروف ترین پارک های جنگلی مازندران و ایران است. پوشش گیاهی فوق العاده پارک جنگلی سیسنگان در کنار امکانات رفاهی و تفریحی درجه یک آن را به جاذبه ای محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. فضا و موقعیت در کنار دریا دو ویژگی اصلی پارک جنگلی سی سنگان است. پارک جنگلی سیسنگان در 27 کیلومتری جاده نوشهر - نور است. سیسنگان از شمال به دریای خزر، از غرب به روستای توسکتک، از جنوب به رشته کوه البرز و از شرق به روستای صلاح الدین کالا محدود می شود.

 

سیسنگان کجاست

 

تاریخچه سیسنگان

استان مازندران بخاطر جنگل های متنوعی که دارد در نوع خود بی نظیر و خاص می باشد و انواع درختان در این منطقه رشد می کنند. از جمله درختان شمشاد یکی از با ارزش ترین درختانی است که در سطح خاورمیانه وجود دارد که در این منطقه رشد می کنند. بخاطر با ارزش بودن این درختان در سال 1344 برای حفاظت و مراقبت از این درختان آن ها را در لیست مناطق حفاظت شده قرار دادند.

جنگل سیسنگان از آن زمان تاکنون جزء پارک طبیعی محسوب می شودکه سالانه تعداد زیادی توریست را به سمت خود جذب می کند.

علت نامگذاری سیسنگان

در مورد نامگذاری این پارک جنگلی نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از داستانهای کهن و نقلی حاکی از آن است که ملکه ای به نام «شیما چهل گیس» بر سرزمینی سرسبز حکومت  کرده است. روزی با پادشاه توران افراسیاب دوست می شود. در همین زمان شخصی به نام منوچهر تازی که پدر و عموهایش را در جنگ با افراسیاب از دست داده تصمیم می گیرد برای انتقام گرفتن سد ماز کجوزرا خراب کند و پیمان دوستی افراسیاب و شیما را از بین ببرد. تخریب سد تمام منطقه را سیل خواهد کرد و لشکر افراسیاب و ملکه نابود خواهند شد. از این رو این سرزمین از آن پس به سرزمین سیل و سنگان یا سیسنگان معروف شده است.

جنگل سیسنگان در مازندران

در جنگل سیسنگان نوشهرتنوع گیاهی و جانوری زیادی وجود دارد و بخاطر آب  و هوای خاصی که دارد انواع درختان رشد می کنند از جمله این درختان به درخت شمشاد می توان اشاره کرد، که گونه ای کمیباب می باشد که بخاطر با ارزش بودن و کمیباب بودن در مناطق حفاظت شده قرار دارند. این درخت در شمال ایران و مناطق قفقاز یافت می شود.

کسانی که به این منطقه می آیند جزء افرادی محسوب می شوند که این درختان کمیباب را از نزدیک می بینند. دیدن این درختان آرزوی بسیاری از طبیعت دوستان می باشد.

مساحت پارک جنگلی سی سنگان نوشهر

پارک جنگلی سیسنگان که بیش از 600 هکتار وسعت دارد، امروزه بزرگترین ذخیره گاه شمشاد ایران و حتی خاورمیانه را در خود جای داده است. بخش قابل توجهی از پارک جنگلی سیسنگان در کنار دریای خزر واقع شده است. ترکیب ساحل، جنگل و دریا منظره ای بسیار زیبا و دیدنی ایجاد کرده است. ارتفاع پارک جنگلی سیسنگان به حدود 50 متر می رسد. با این حال، هر چه به ساحل نزدیکتر شوید، این ارتفاع کمتر می شود.

آب و هوای جنگل سیسنگان

آب و هوای سی سنگان مازندران  بسیار مطبوع می باشد و در تمام فصول سال مسافرت به این منطقه پیشنهاد می شود.سیسنگان در فصل بهار دارای آب و هوای بسیار معتدل که پیاده رویی در این فصل به انسان حس نشاط و سرزندگی می دهد. در فصل بهار کل فضای جنگل را قطرات نسیم می گیرد که یک حس وصف نشدنی را به وجود می آورد.

در فصل تابستان در کنار سواحل سیسنگان میزان شرجی و رطوبت هوا زیاد بوده و هرچقدر به سمت کوهپایه بروید از شرجی بودن هوا کاسته می شود.

در فصل پاییز هوا به خنکی می رود که در این فصل  هوای جنگل بسیار مطبوع و دل پذیر می باشد.

زمستان سیسنگان را حتما باید از نزدیک دید، در این فصل هوا سردمی شود ولی زیبایی منحصر به فرد خود را دارد که بسیاری از مسافران بخاطر زیبایی آن این فصل را برای مسافرت انتخاب می کنند. آب و هوا سیسنگان مازندران در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد و نمی توان یکی را برتر از دیگری دانست.

جاهای دیدنی سیسنگان نوشهر

سیسنگان دارای مناطق دیدنی بسیار زیادی می باشد. در این منطقه انواع جاذبه های طبیعی و توریستی وجود دارد که باعث جذب گردشگران زیادی شده است.

سیسنگان بخاطر امکانات رفاهی تنوعی که دارد زمینه آسایش را برای مسافران برای مدت طولانی فراهم ساخته است. در این بخش به معرفی مناطق دیدنی سیسنگان می پردازیم.

جنگل سیسنگان کجاست؟

امکانات رفاهی و خدماتی جنگل سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان که جزء جاذبه گردشگری محسوب می شود امکانات رفاهی و خدماتی قابل توجهی را در اختیار گردشگران و توریست ها قرارمی دهد.  امکاناتی از قبیل آلاچیق ، رستوران، سرویس بهداشتی، زمین های فوتبال، والیبال ساحلی و... در اختیار گردشگران گذاشته تا اوقات خوشی را برای آن ها فراهم سازد.

در پارک جنگلی سیسنگان گشت های امنیتی متعددی وجود دارد که از به وجود آوردن هرگونه مشکلی جاوگیری کنند. به دلیل امنیت بالای پارک جنگلی سیسنگان گردشگران می توانند به راحتی در آن کمپ بزنند و بخوابند.

از سایر امکانات پارک جنگلی سیسنگان می توان به پارک کودک، کافی شاپ، سفره خانه، فروشگاه و... اشاره کرد.

 جاهای دیدنی اطراف پارک سیسنگان

پارک سیسنگان در منطقه بسیار زیبا قرار گرفته و به همین خاطر جاذبه های طبیعی زیادی در اطراف آن وجود دارد. علاوه بر سیسنگان شهر نوشهر و نور دارای جاهای دیدنی بسیار زیادی می باشد که گردش را برای شما جذاب تر می کند.

دریاچه خضر نبی

آدرس: استان مازندران-شمال نوشهر

دریاچه خضر نبی در شمال نوشهر و در میان جنگل قرار گرفته است. این دریاچه را مقدس می  دانند و احترام خاصی برای آن قائل هستند. دریاچه خضر نبی، دریاچه ای آب شیرین به حساب می آید و این دریاچه کمتر از نیم هکتار است و عمق آن به 5 متر می رسد.


(دریاچه سیسنگان مازندران) دریاچه آویدر سیسنگان

آدرس: استان مازندران-شهر نوشهر- در فاصله 30 کیلومتری شرق نوشهر

سد آویدر یک سد خاکی می باشد که نزدیک پارک جنگلی سیسنگان قرار گرفته که دریاچه ای پشت سد آویدر وجود آمده که در فاصله ای دور از دریا و در دل کوهستان قرار

از این دریاچه برای تامین آب های مورد نیاز کشاورزی آن منطقه استفاده می شود.

جنگل سیسنگان کجاست؟

بیشتر بدانید:  پارک جنگلی  کشپل کجاست؟

 

تالاب ارواح

آدرس: استان مازندران-شهر نوشهر-5 کیلومتری شمال روستای چلندر

تالاب ارواح دریاچه ای می باشد که بین جنگلی انبوه در منطقه (ملا کلا) قرار گرفته است.

طول دریاچه 700 متر و عرض آن 300 متر می باشد. درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار گرفتن که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

جنگل سیسنگان کجاست؟

موزه دریایی نوشهر

آدرس: استان مازندران-شهر نوشهر- مجاور برج کنترل بندر نوشهر

این موزه حدود 100 متر مربع وسعت دارد و به عنوان اولین موزه تخصصی دریای شمال کشور شناخته شده است. در این موزه انواع ماکت های کشتی های قدیمی و تاریخی گذاشته شده است.

در این موزه تصاویری از مراحل ساخت بندر از سال 1309 تا 1388 شمسی را می توان مشاهده کرد.

از دیگر جاذبه های گردشگری پارک جنگلی سیسنگان می توان آبشار حرام، آبشار ونوش، آبشار چلندر، آبشار آب پری و... اشاره کرد.

جنگل سیسنگان کجاست؟

پارک ساحلی سی سنگان کجاست؟

مهمترین و جذاب ترین قسمت پارک جنگلی سیسنگان قسمت ساحلی آن است. اگر چند دقیقه ای نزدیک پارک جنگلی سیسنگان توقف کنید، احتمالا چندین بار از شما سوال می شود که ساحل سیسنگان کجا واقع شده است.

ساحل سیسنگان حدود 30 هکتار وسعت دارد. قسمت ساحلی جنگل سیسنگان در مجاورت جاده قرار دارد و نسبت به قسمت های داخلی جنگل سیسنگان تغییرات بیشتری داشته است.

در ساحل سی سنگان می توانید درختان مختلفی مانند انجیر، بلوط، انار، ازگیل، گوجه فرنگی جنگلی، توت، بزرگ، توسکا و ملخ سیاه را ببینید.

برای راحتی مسافرانی که در کنار جاده توقف می کنند، منطقه ساحلی سیسنگان آلاچیق ها و امکاناتی مانند جت اسکی، اسب سواری، قایق سواری و ... را ارائه می دهد.

همچنین دریای سیسنگان ترکیبی از درختان ساحلی و سر به فلک کشیده است که می تواند گزینه خوبی برای استراحتی کوتاه باشد

جنگل سیسنگان کجاست

ساحل سی سنگان کجاست؟

سیسنگان یکی از معروف ترین و زیباترین پارک های جنگلی و ساحلی نوشهر است که بسیار ارزشمند است چرا که در آن ساحل و جنگل به طور همزمان برای گردشگران و مسافران قابل استفاده است.

این ساحل جذاب از جنوب به رشته کوه های البرز، از شمال به دریای خزر، از شرق به روستای صلاح الدین کالا و از غرب به روستای توسکاتک منتهی می شود. بلیط اتوبوس نوشهر را به راحتی می توانید تهیه کنید. شما را وادار به انجام آن کنید

هر ساله گردشگران زیادی از سراسر کشور برای دیدن و تفریح ​​به ساحل سیسنگان نوشهر به استان مازندران سفر می کنند.

جنگل سیسنگان کجاست

اقامت در پارک جنگلی سیسنگان

گذراندن یک شب در جنگل تجربه بسیار لذت بخشی خواهد بود. اما بسیاری از افرادی که با خانواده سفر می کنند ترجیح می دهند جایی امن تر از چادر بمانند. سوئیت های دو تخته و سه تخته برای اقامت این دسته از افراد در نظر گرفته شده است.

امکانات این سوئیت ها پر است و سرویس بهداشتی و حمام در آنها وجود دارد. لازم نیست نگران سیستم سرمایش و گرمایش باشید و می توانید در آرامش استراحت کنید.

کیفیت این سوئیت ها مناسب است و برخی از آنها منظره دریا یا جنگل دارند. نرخ آنها بر اساس تغییر فصل است و از نظر امنیت کاملاً تضمین شده است. البته در صورت تمایل به اقامت در این سوئیت ها باید شناسنامه و شناسنامه خود را همراه داشته باشید.

آبشار سی سنگان

آبشار سیسنگان در تنگه معروف رودخانه رودبار در پارک جنگلی سیسنگان قرار دارد. این پارک یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های شمالی کشور و تنها ذخیره گاه بزرگ و منحصر به فرد شمشاد در کشور و خاورمیانه است. این پارک که در سال 1344 ساخته شده، یکی از جاذبه های نور است که از ساحل دریای خزر تا ارتفاع 50 متری از سطح دریا امتداد دارد. وجود آبشار زیبای سی سنگان در منطقه کجور بر جذابیت این پارک جنگلی افزوده است.

تفریحات ​​و سرگرمی ها در جنگل سی سنگان

استراحت در سایه درختان بلند بلوط در حین گپ زدن با خانواده و لذت بردن از چای و تنقلات بسیار جذاب و دلپذیر است. اگر دوست داشتید می توانید یک توپ بیاورید و درفضای جنگل والیبال، فوتبال یا بدمینتون بازی کنید. اگر به دنبال تنوع و برنامه ریزی برای ساختن یک روز خاص و هیجان انگیز هستید، می توانید از فعالیت های متنوع جنگلی و ساحلی در این منطقه بهره ببرید. در زیر تعدادی از تفریحات جنگل سیسنگان را معرفی می کنیم و در مورد هر کدام اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

پیست کارتینگ: پیست کارتینگ ساحلی یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین تفریحات این بخش است که به علاقه مندان ورزش های هیجان انگیز توصیه می شود. البته به یاد داشته باشید که برای اجازه استفاده از پیست کارتینگ، باید حداقل 10 سال سن و قد شما بیش از 140 سانتی متر باشد. بچه های عزیز بین 10 تا 16 سال باید همراه  والدین خود باشند. هزینه کارتینگ بر اساس زمان استفاده محاسبه می شود که از 10 تا 65000 تومان متغیر است.

پیست موتور چهار چرخ: پیست موتور چهارچرخ از دیگر تفریحات پارک سیسنگان است که در دو قسمت ساحلی و جنگلی ایجاد شده است. علاقه مندان می توانند موتورسیکلت خود را انتخاب کرده و به مدت 15 دقیقه با آن در مسیر حرکت کنند. هزینه راندن موتورسیکلت بستگی به نوع موتور دارد و از 40 تا 60 هزار تومان متغیر است. همچنین برای افرادی که به صورت گروهی از مسیر بازدید می کنند تخفیف هایی در نظر گرفته شده است که می توانند از آن بهره مند شوند.

جت اسکی: اگر به دنبال تفریحات آبی هیجان انگیز هستید، توصیه می کنیم جت اسکی سیسنگان را امتحان کنید. هزینه استفاده از جت اسکی بسته به نوع موتور از 100 تا 200000 تومان متغیر است.

قایق سواری: قایق سواری یکی از تفریحات آبی است که می توانید در کنار خانواده از آن لذت ببرید. سوار قایق شوید و از زیبایی های ساحل در آب های دریای خزر لذت ببرید. در اینجا تمام نکات ایمنی لازم برای قایق سواری رعایت شده و هیچ چیزی شما و خانواده تان را به خطر نمی اندازد. هزینه قایق ها بر اساس تعداد مسافران و ظرفیت آنها محاسبه می شود.

شاتل دریایی: اگر عاشق سرعت و هیجان هستید، می توانید شاتل دریایی را در آب های خزر تجربه کنید. شاتل برای افراد و گروه ها در دسترس است. هزینه شاتل 5 نفره 200000 تومان به مدت 15 دقیقه می باشد.

اسب سواری: اگر در منطقه جنگلی سیسنگان اقامت دارید، می توانید یک اسب اجاره کنید و به اسب سواری بروید. هزینه این کار نیز به توافق شما با صاحب اسب و مسیری که طی می کنید بستگی دارد.

شهربازی: در منطقه تفریحی سی سنگان نیز تعدادی ماشین بازی تعبیه شده است که برای بازی و سرگرمی کودکان تعبیه شده است. هزینه استفاده از هر دستگاه 10 تا 15 هزار تومان است.

جنگل سیسنگان کجاست

خرید ویلا در سیسنگان

سیسنگان به دلیل اینکه جاذبه های گردشگری زیادی که دارد و بخاطر آب و هوای بسیار مطبوع آن باعث شده است که تعداد زیادی از افراد به این منطقه سفر کردند و به دلیل وجود پتانسیل های زیاد سرمایه گذاران این منطقه را برای خرید ویلا انتخاب کردند. قیمت ویلا در این منطقه سالانه افزایش می یابد و سرمایه گذارانی که نسبت به سرمایه گذاری دید بلندی دارند در این منطقه اقدام به خرید ویلا می کنند.

قیمت ویلا در سیسنگان

قیمت ویلا در سیسنگان به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این منطقه امکانات رفاهی و توریستی زیادی وجود دارد و به همین دلیل باعث شده که از حالت عادی خارج  شده و جزء مناطق لوکس  و لاکچری به حساب آید. قیمت ویلاها در نزدیکی مناطق مهم توریستی نسبت به سایر مناطق دیگر بالاتر بوده و هرچقدر از این مناطق دورتر بشوید از قیمت ویلاها کاسته می شود.

جنگل سیسنگان کجاست

صحبت آخر

 دراین مقاله فهمیدیم  جنگل سیسنگان کجاست؟ پارک جنگلی سیسنگان یکی از بهترین مکان های تفریحی استان مازندران می باشد. که تمام جاذبه های طبیعی و توریستی بصورت یکجا با هم دارد.

پارک جنگلی در نزدیکی سواحل دریای خزر قرار گرفته و گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند علاوه بر اینکه از زیبایی جنگل لذت می برن می توانند از دریا نیز دیدن کنند. با توجه به پتانسیل های بالایی که در این منطقه قرار دارد می تواند گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید ویلا باشد.

 

 

.

 

مطالب مرتبط مشاهده همه
راهکارهایی برای افزایش فروش ملک در اینستاگرام
راهکارهایی برای افزایش فروش ملک در اینستاگرام

آیا شما هم به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش ملک در اینستاگرام هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله نکاتی را برای فروش املاک و مستغلات از طریق شبکه های اجتماعی به شما ارائه می ...

۲۸ خرداد ۱۴۰۲
فروش ملک در اینستاگرام
بهترین مناطق مازندران برای خرید ویلای ارزان
بهترین مناطق مازندران برای خرید ویلای ارزان

بهترین مناطق مازندران برای خرید ویلا ارزان امروزه بشریت بیش از هر زمان دیگری درگیر تکنولوژی و مدرنیته است. اگرچه زندگی ماشینی هماهنگ با نیازهای انسان طراحی شده بود، اما به همان اندازه که نیازهای انسان را برآ...

۱۶ اسفند ۱۴۰۱
بهترین مناطق مازندران برای خرید ویلا
جوربند کجاست| روستای شگفت انگیز در شهرستان نور
جوربند کجاست| روستای شگفت انگیز در شهرستان نور

روستای جوربند در شهرستان چمستان در استان مازندران قرار دارد. این منطقه زیبا هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این منطقه یکی از زیباترین مناطق کشور محسوب می شود. جاذبه های دیدنی و طبیعی آن به قدری زیبا ...

۲۴ دی ۱۴۰۱
جوربند کجاست
در هر جا که هستید به آسانی با ما در ارتباط باشید.
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
مشاوره تماس باما ۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
تمام حقوق برای املاک تعطیلات محفوظ میباشد