صفحه اصلی وبلاگ تماس با ما درباره ما
املاک تعطیلات
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
تهاتر ملک چیست| جزئیات قرارداد و قانون تهاتر

تهاتر ملک چیست| جزئیات قرارداد و قانون تهاتر

۰۳ آبان ۱۴۰۱ اخبار و مقالات

بازار ملکی در بازار امروز شامل روش های موجود است. تهترام نیز یکی از روش های این کار است. تهتر ملک معمولا به عنوان تاخت زدن معروف است. که به معنای مبادله یک ملک با ملک دیگر است. در هنگام مبادله اموال دقت کنید که هیچ یک از طرفین در هنگام مبادله زمین یا ملک خود ضرری متحمل نشوند و به عبارت دیگر برد-برد باشد.
دانستن قوانین و نکات قانونی در خصوص تهاتر به شما کمک می کند تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. اگر بخواهید این کار را از نوع معاوضه ملکی انجام دهید تا این مقاله را با ما همراهی کنید تا به طور کامل تهاتر ملک را توضیح دهید. مبادله پایاپای را می توان نسخه جدیدی از مبادله ای دانست که از دیرباز در میان اقوام مختلف رواج داشته است. برنامه غذایی تهاترساختمان طبق قوانین انجام می شود که باید رعایت شود.

منظور از تهاتر ملک چیست و چه کاربرانی دارد؟

تهاتربه معنای برابری است و همان طور که معنای آن به خوبی نشان می دهد، نمی تواند عدالت بین دو طرف باشد.
یکی از مهمترین عناصر تهاتر، تعیین ارزش مالی مبادله است. قیمت کالای مورد معاوضه توسط کارشناس بی طرف و منصف نیاز است. در موارد متعدد، قرارداد معاوضه اموال زمانی منعقد می شود که مبادله دارای ارزش مالی یکسان یا نزدیک باشد. اما اگر این ملک نباشد، می‌توانیم را معاوضه کنیم تا مابه التفاوت پرداخت شود..

تهاتر 
با توجه به قوانین اقتصادی، بسیار واضح است که مردم از خانه خود را نمی پذیرند. زیرا آنها معتقدند که نوسانات در بازار املاک می تواند قیمت ها را بین خرید و فروش خانه جدید تغییر دهد.
تهاتر اموال را قانون لازم می گویند. یعنی در قانون تهاتر فقط مجاز به فسخ قرارداد است و یک طرف (فروشنده یا خریدار) نمی تواند آن را فسخ کند. پس از امضای قرارداد، مالکیت ملک در اختیار و مالکیت معاوضه قراردادی (اموال، زمین، مصالح یا هر چیزی که در عوض تحویل داده شود) در اختیار انتقال دهنده خواهد بود. اگر پیشنهاد دهنده را فروشنده و ارائه دهنده را خریدار بدانیم، لازم است که خریدار قرارداد را در تاریخ ذکر شده و با رعایت شرایط ذکر شده به فروشنده تسلیم کند.

تهتر ملک چیست

 

انواع تهاتر

1) تهاتر ساده 

2) تهاتر قردادی 

3) مهری قضایی 

4) تسویه ای

قرارداد تهاترملک
در بند اول قرارداد لازم است به طور کامل و صحیح وارد شود. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی و آدرس می باشد. معاوض و متعاوض یا طرفاول و دوم عناوینی است که در این قرارداد به طرف های تهاتر اختصاص داده شده است.

بند دوم قرارداد شرح معاوضه است که با کلمات عوض و معوض جدا شده است. در پایان این بند مشخص شده است که عوض در ازای معوض به متعاوض تحویل داده شود.

بخش بعدی به تعیین ارزش املاک و مستغلات مربوط می شود. مبلغ مال عوض و معوض باید در قرارداد معاوضه ملک مشخص شود.

در صورت وجود شرایط خاص در صورت شرط ذکر آن در عنوان شرط شرط است. این قسمت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های قرارداد می‌شود زیرا انجام آن در آن نیاز ذکر شده است. به عنوان مثال تاریخ دقیق تحویل کالای جبران شده در این قسمت باید ذکر شود.

همچنین می‌توان جزئیات را مشخص کرد که باید تسویه و مواردی باشد که طرف (معاوض متعاوض) با آن مخالفت را مشخص کند. دقت کنید که قراردادی که از توافق اولیه منعقد می شود، قبل از امضای آن متن را با دقت مطالعه کنید.

اگر قرارداد شما پیش فروش (یا پیش خرید) است و قصد دارید از آن استفاده کنید - که هنوز ساخته نشده است - نمی توانید از قراردادهای تهاتر استفاده کنید. زیرا این قرارداد برای کالاهای مشهود است و سازه ای که برای تهاتر کافی ساخته نشده است.

البته در صورت اسرار می توانید از سایر قراردادهای مربوط به قراردادهای پیش فروش آپارتمان استفاده کنید.

 

معایب تهاتر ملک

درست است که این مسائل دارای تعداد زیادی از افراد می باشد، اما ممکن است در مواردی از مشکلات پیش آید، این مسائل شامل موارد زیر می شود:

-تعیین ارزش واقعی کالا(چون مشخص کردن ارزش دقیق و درستی برخی کالاها ممکن است)

-درتهاتر ممکن است یکی از نیازهای انجام شده در این صورت ممکن است ارزش کمتری را داشته باشد. در نهایت یکی از طرفین کمتر سود می برد.

-کالا و خدمات چون در طول زمان دستخوش تغییراتی می شوند نمی توانند ارزش ثابت برای آن در نظر گرفت.

 

تهاتر ملک چیست؟

 

صرافی املاک می تواند شما را از خطر افزایش قیمت املاک و کاهش قدرت خرید محافظت کند .

از یک سو اقتصاد ایران بسیار متلاطم است و از سوی دیگر قیمت ملک بسیار بالاست. گاهی اوقات حتی در فاصله زمانی بین فروش ملک تا جستجوی ملک جدید، شاهد افزایش قیمت در بازار املاک هستیم. حتی اگر این افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم باشد، ممکن است شما از خرید ملک جدید باز دارد .

در نیمه دوم سال 1400 متوسط ​​قیمت ملک در تهران متری 30 میلیون تومان است. فرض کنید از فروش ملک و در شرف یافتن ملک جدید، افزایش 10 درصدی قیمت داشته باشید. یعنی قیمت خانه 80 متری 240 میلیون تومان افزایش می یابد! ارائه این عدد در مدت زمان کوتاه برای بسیاری از افراد سخت و حتی غیرممکن است .

اگر نمی‌تواند ملک را معاوضه کند و می‌تواند از مشکلی که گفتیم جلوگیری کنید، کار شما کمی سخت می‌شود. زیرا ابتدا باید بتوانید برای خود خریدار پیدا کنید و او را منتظر بزارید، سپس دیگران را پیدا کنید و ملک را با شما به توافق برسید. پس از آن باید ملک خود را سریع بفروشید تا بتوانید ملک جدید را انجام دهید .

شاید از خود بپرسید که چرا باید خریدارملک خود را منتظر بمانید؟ چرا ابتدا باید با صاحب ملک مورد نظر به توافق برسیم و سپس ملک خود را بفروشیم؟

معمولاً صاحب ملک می تواند خریدار را نگه دارد، اما خریدار نمی تواند فروشنده را منتظر بگذارد افرادی که قصد خرید ملک را دارند اگر از ملکی راضی هستند، می توانند منتظر آن باشند. اما عموماً فروشنده منتظر خریدار نمی ماند. بلکه با هرکسی که مایل به پرداخت باشد سروکار دارد اگر نمی خواهید وارد این کار شوید بهتر است تهاتر املاک صورت گیرد که به نفع شماست.

مزایای تهاتر ملک برای سازندگان چیست؟

نوع دیگری از تهاتر وجود دارد که سازندگان معمولا انجام می دهند. اگر شما یکی از سازندگان املاک و مستغلات هستید، برای ساخت ملک به مصالح ساختمانی مختلفی نیاز دارید. بنابراین، در برخی موارد، به عنوان مثال، به جای پرداخت نقدی برای خرید میلگرد، می توانید به فروشنده مصالح به اندازه میزان میلگرد یا مصالحی که از آنها دریافت می کنید، واحد مسکونی اعطا کنید. اما چه سودی برای طرفین دارند؟

در این صورت شما به عنوان تولید کننده از دو جنبه سود می برید. اول اینکه برای ساخت واحد مورد نظر به پول کمتری نیاز دارید. دوم اینکه میزان خواب سرمایه خود را کاهش می دهید. زیرا هزینه خرید مواد را به صورت نقدی پرداخت نکردید.

اما حتی فردی که مثلاً از طریق فروش مصالح ساختمانی صاحب یک واحد مسکونی شده باشد، می تواند سود خوبی از آن کسب کند. زیرا با این کار صاحب یک واحد مسکونی می شود که احتمالا تا ساخت و فروش با قیمت آن مواجه خواهد شد. در واقع ساخت و ساز و تکمیل ملک علاوه بر تورم باعث افزایش ارزش قیمت واحد صورتحساب می شود.

بنابراین می توان گفت که مواد فروش در مثال بالا یک سرمایه گذاری ارزشمند است. بنابراین در این صورت هر دو طرف معامله سود معقولی می برند.

آیا در تهاتر ملک ارزیابی کارشناسی املاک مهم است؟

نکته مهم دیگر درتهاتر اموال، بحث کارشناسی دو ملک است. به این معنی که هر دو ملک باید به درستی و با دقت ارزش گذاری شوند تا قیمت مناسب آنها مشخص شوند و به هیچ یک از طرفین آسیب نرسد.

برای شخصی که به عنوان کارشناس املاک و مستغلات کار می کند طبیعی است. او باید دلایل کافی برای قیمت ملک مورد نظر داشته باشد و این .

تنها در صورتی امکان پذیر است که قیمت ملک را کارشناسانه بدانید.

کاهش ریسک خرید و فروش با مبادله املاک

از یک طرف اقتصاد ایران بسیار متلاطم است، از طرف دیگر قیمت ملک بسیار بالاست. گاهی حتی در فاصله بین فروش ملک تا جستجوی ملک جدید، شاهد افزایش قیمت در بازار املاک هستیم. حتی اگر این افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم باشد، می تواند شما را از خرید ملک جدید منصرف کند.

در نیمه دوم سال 1400 متوسط ​​قیمت ملک در تهران متری 30 میلیون تومان بود. فرض کنید پس از فروش ملک و در مسیر جستجوی ملک جدید، شاهد افزایش 10 درصدی قیمت باشیم. یعنی قیمت خانه 70 متری 210 میلیون تومان افزایش می یابد! تهیه این عدد در مدت زمان کوتاه برای بسیاری از افراد سخت و حتی غیرممکن است.

اگر املاک و مستغلات نمی فروشید و می خواهید از مشکل ذکر شده در بالا جلوگیری کنید، کار شما کمی سخت می شود. زیرا ابتدا باید بتوانید برای ملک خود خریدار پیدا کنید و منتظر بمانید. سپس باید ملک دیگری پیدا کنید و با فروشنده به توافق برسید. پس از آن باید ملک خود را سریع بفروشید تا بتوانید ملک جدید را معامله کنید.

شاید از خود بپرسید: چرا باید مشتری ملک خود را منتظر نگه داریم؟ چرا ابتدا باید با صاحب ملک مورد نظر تماس بگیریم و سپس ملک خود را بفروشیم؟

به طور معمول، مالک می تواند خریدار را در ملک خود نگه دارد، اما خریدار نمی تواند فروشنده را منتظر نگه دارد. افرادی که قصد خرید ملک را دارند؛ اگر از ملکی راضی هستید، می توانید منتظر آن باشید. اما معمولا فروشنده منتظر خریدار نمی ماند. بلکه با هرکسی که مایل به پرداخت باشد معامله می کند.

بنابراین اگر نمی‌خواهید با این عارضه درگیر شوید، بهتر است با این شرایط مبادله یا تهاتر را در نظر بگیرید، زیرا به نفع شماست.

تهاتر ملک چیست؟

 

بهترین زمان انجام تهاتر ملک

زمانی که دربازار نقدینگی کم باشد و فردی قصد فروش ملک یا خرید ویلا یا هر ملک دیگری را دارد تهاتر صورت می گیرد. در معاملات تهاتری پول و چک زیادی جابجا نمی شود در این معامله صاحب ملک فروخته شده ملک دیگری را از خریدار تحویل می گیرد، در بعضی موارد تهاتر با خودرو صورت می گیرد.

یعنی فرد ملک خود را تحویل می دهد و به جای ملک دیگر خودروی که مدل بالا هستند تحویل می گیرد.

در نظر صاحب ملک زمین یا ساختمان می خواهد موارد غیرنقدی باشد در چنین شرایطی تهاتر گزینه بسیار مناسب خواهد بود.

نکات مهم در انجام تهاتری

تهاتری موفق بود که هردو طرفین سود خواهند کرد.

تهاتر ملک مثل سایر خدماتی که مربوط به ملک است باید قانونی و رسمی باشد. یعنی وجود قرارداد رسمی بین دو طرفین الزامی است تا از بروز مشکلات حقوقی جلوگیری کند.

نکته مهم دیگر این است که اگر قرار باشد فسخ شود لازم است با طرفین باشد.

اگر تهاتر بین دو یا چند نفر می شود برای فسخ قرارداد لازم است تمام طرفین رضایت کامل داشته باشند.

قرارداد تهتر ملک با مصالح ساختمانی

یکی از جذاب ترین انواع تهاتر ملک با کالا تهاتر،ملک با مصالح ساختمانی می باشد. که فعالان عرصه ساخت و ساز بیشتر در این نوع تهاتر فعال هستند در این روش در ازای ارائه ملک انواع مصالح ساختمانی می شوند. این مصالح شامل سنگ، کاشی، میله گرد، آهنگ و... می باشد.

تهتر ملک با ملک

مبادله از قدیم الایام در زندگی بشر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به پایاپای اشاره دارد که به آن مبادله بارتر می گویند. با گذشت زمان، تهاتر به بخش املاک نیز باز شد.

تهاتر در واقع مبادله با کالا است که حالت های کالا دارد. یکی از این حالات، معاوضه است; یعنی زمانی که تصمیم به فروش ملکی برای خرید ملک دیگری دارید. در این صورت، اگر گزینه منطقی تری برای حذف وجود دارد، بهتر است از این راه حل استفاده کنید.

 

شرایط لازم برای انجام تهاتر

-اگر قرار است مورد نظر به صورت تهاتر شود باید مقدار بدهی دو طرف یکسان باشد. اگر بدهی فردی بیشتر باشد باید مابقی آن پرداخت شود.

-دو طرفین باید کامل داشته باشند.

-هردو طرف لازم است صلاحیت انجام شود را داشته باشند.

-تهاتر به گونه ای باشد که هیچ کدام از طرفین متضرر نمی شوند و توسط فردی که اطلاعات کافی و دانش کافی را نمی گیرد.

-در تهاتر پرداخت نقدی وجود ندارد.

-این پروژه برای پروژه های سنگین و بزرگ مناسب است.

 

صحبت آخر

در این مقاله به نکات مهم در خصوص تهاترملک چیست و شرایط مربوط به آن اشاره شده است. اگر سوال یا ابهامی در این زمینه دارید می توانیدبا مشاورین املاک تعطیلات تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمینه ساخت و ساز به چند روش است؟

.مبادله کالا با کالا، خودرو، کالا و همچنین مبادله مصالح ساختمانی یکی از معروف ترین انواع مبادلات در حوزه املاک است.

مجموعه تهاتر چیست؟
یکی از مزایای این صرفه جوئی در زمان و هزینه های مرتبط است. علاوه بر این، با حفظ ارزش پول، کمتری در طول روند تغییر مالکیت خواهد داشت.

 

 

مطالب مرتبط مشاهده همه
 نحوه دریافت وام ودیعه مسکن 1402
نحوه دریافت وام ودیعه مسکن 1402

در کشورهای مختلف با همکاری دولت و سازمان های ذیربط، وام تضمین مسکن به عنوان ابزار تامین مالی برای کمک به مردم برای خرید یا ساخت مسکن ارائه می شود. هدف اصلی این نوع وام افزایش توان اقتصادی مردم برای تهیه مسکن است....

۰۹ تیر ۱۴۰۲
وام ودیعه مسکن 1402
دریاچه چورت کجاست|بهترین زمان برای بازدید از دریاچه چورت
دریاچه چورت کجاست|بهترین زمان برای بازدید از دریاچه چورت

دریاچه چورت دریاچه کوچکی است که در میان جنگل های انبوه مازندران قرار گرفته و یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی به شمار می رود. دریاچه ای که با وجود کوچکی، آینه تمام قد از تمام جذابیت هایی است که طبیعت دست نخورده می ...

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
دریاچه چورت کجاست
آیا از شرایط خرید و فروش ویلا در شمال خبر دارید؟
آیا از شرایط خرید و فروش ویلا در شمال خبر دارید؟

شرایط خرید و فروش ویلا در شمال بصورتی است که تعداد زیادی از افراد قادر به خرید ویلا  در شمال هستند اما قبل از خرید لازم است نکاتی را بدانید و با آگاهی کامل اقدام به خرید ویلا کنید. اگر خرید و فروش ویلا در شمال ...

۲۹ آذر ۱۴۰۱
شرایط خرید و فروش ویلا در شمال
در هر جا که هستید به آسانی با ما در ارتباط باشید.
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
مشاوره تماس باما ۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
تمام حقوق برای املاک تعطیلات محفوظ میباشد