صفحه اصلی وبلاگ تماس با ما درباره ما
املاک تعطیلات
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
مزایا و معایب ویلاهای شهرکی در شمال  و هرآنچه که باید بدانید!

مزایا و معایب ویلاهای شهرکی در شمال و هرآنچه که باید بدانید!

۰۵ مهر ۱۴۰۱ اخبار و مقالات

 ویلای شهرکی در حوزه ساخت و ساز و فروش ویلا یکی از ابداعات بسیار مفید است که به دلایل متعددی وارد بازار شمال شده، و همان طور در شهرهای بزرگ به دلیل کمبود فضا به  ساخت و ساز شهرک های بزرگ و کوچک روی آوردند، در بازار شمال هم این سبک سازه به همین دلیل شکل گرفته و اتفاقا با استقبال خیلی زیادی روبه رو شده است.ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای مستقل تفاوت زیادی دارد و اصول و قانونی که بر ویلاهای شهرکی حاکم است نیز متفاوت است کسانی که قصد زندگی در این ویلاها را دارند باید به قوانینی که برای شهرک وضع شده پایبند باشند و به حقوق همدیگر احترام بگذارند. درست است زمان زیادی از ساخت ویلاهای شهرکی در شمال گذشته است اما هنوز گردشگران زیادی هستند که با این نوع سازه آشنایی ندارند، و نحوه خرید ویلای شهرکی در شمال و فروش ویلای شهرکی را نمی دانند به همین دلیل  در این مطلب مزایا و معایب ویلاهای شهرکی را مورد بررسی قرار می دهیم پس با املاک تعطیلات همراه باشید.

 

 

مزایا و معایب ویلاهای شهرکی در شمال

مزایا و معایب خرید ویلای شهرکی در شمال را می توان از ابعاد مختلف مشاهده کرد. برای مثال با توجه به مزایا و معایب خرید ویلا شهرکی در شمال، باید به امنیت این ویلاها نسبت به سایر انواع ویلا توجه کرد. اگر بخواهیم مزایا و معایب خرید ویلا شهرکی شمال را با مزایا و معایب خرید سایر انواع ویلا در شمال مانند ویلاهای جنگلی، ویلاهای ساحلی، ویلاهای کوهستانی و ... مقایسه کنیم، مشخص می شود که هر کدام انواع ویلاهای ذکر شده با نقاط قوت و بد یا ضعف همراه است. ویلا شهرکی نوعی ویلا در شمال است که معمولاً در یک منطقه مشخص با کنترل ورودی و خروجی طراحی و ساخته می شود. ویلای شهرکی می تواند خصوصی یا تجاری باشد. همچنین یک ویلای شهرکی معمولا دارای یک یا چند نفر به عنوان مدیر و هیئت مدیره است که علاوه بر ساماندهی مجموعه، بر نظافت، ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده در ویلای شهرکی نظارت دارند

.

ویلای شهرکی خوبه!

یکی از پیشرفت های مهم در حوزه ساخت و ساز مسکن در شمال وجود ویلای شهرکی می باشد که با استقبال زیادی از سرمایه گذاران مواجه شده است. از دیرباز تاکنون وجود ویلاهای شهرکی در شمال مرسوم بوده اما با گسترش صنعت گردشگری پیمانکاران به فکر شهرک های بزرگ ویلایی افتادند این شهرک ها معمولا تعداد زیادی ویلا داخل زمین وسیعی با فواصل تعیین شده می باشد.

 

ویلای شهرکی برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از مهمترین تحولات حوزه مسکن در شمال، پیدایش ویلاهای شهرکی است که مورد استقبال سرمایه گذاران و گردشگران قرار گرفته است.وجود ویلاهای شهرکی  بیش از زمان های دور وجود داشته است، اما با گسترش صنعت  گردشگری، سازندگان و ویلاسازان به فکر ساخت شهرک های ویلایی بزرگ افتادند. این شهرک‌ها معمولاً شامل مجموعه‌ای از ویلاها در فواصل مشخص از یکدیگر می‌شوند که در داخل کشور بسیار وسیع است.

مزایا و معایب ویلای شهرکی

بیشتر بخوانید: بازسازی ویلا در شمال شامل چه مراحلی می شود؟

 

ویلای شهرکی چیست؟

به مجموعه ویلاهای که در داخل یک محدوده مشخص که معمولا دارای مشاعاتی از قبیل استراحتگاه مهمان، پارک، نگهبانی شبانه روزی، درب ورودی کنترلی و... باشد ویلای شهرکی گفته می شود. تمام این امکانات گفته شده فقط در اختیار ساکنین و صاحبان ویلای شهرکی می باشد.

ویلاهای شهرکی دارای یکسری قوانین و اصول خاص خود می باشد و دارای هیئت امنا بوده و تمامی هزینه ها بین اعضا تقسیم می شود، و ورود و خروج فقط برای ساکنین و کسانی که کارت مهمان داشته باشند  امکان پذیر است.همین امر باعث بالا بردن امنیت در ویلاهای شهرکی شده است. برخی به جای خرید ویلا در شمال از زمین داخل شهرک خریداری کرده و ویلای مورد نظر را داخل شهرک می سازد و کسانی که زمین داخل شهرک می خرند مشمول یکسری قوانین می شوند.

 

خرید ویلای شهرکی ارزان یا خرید آپارتمان در شمال؟

برای انتخاب بین خرید یک ویلای شهرکی ارزان و یک آپارتمان در یک مجتمع مسکونی، چند نکته وجود دارد که به شما در سرمایه گذاری در املاک کمک می کند.

به احتمال زیاد خرید ویلا در شمال چه برای زندگی و چه سرمایه گذاری بزرگترین هزینه زندگی خواهد بود. به همین دلیل مهم است که ملک مناسب را با دقت انتخاب کنید. اکنون به سؤالات مهم مطرح شده در بالا می پردازیم و شما باید پاسخ آنها را بدانید.

سوال 1: چرا ویلاهایی شهرکی ارزان است؟

قیمت خرید ویلا در شمال یکی از مهم ترین عواملی است که تصمیم گیری ملکی مشتریان را تعیین می کند. وقتی صحبت از خرید ویلای شهرکی ارزان در مقایسه با آپارتمان می شود، قیمت آپارتمان در واقع از قیمت ویلا حمایت می کند.

این عبارت به این معناست که قیمت خرید ویلا در مازندران بدون شک نسبت به آپارتمان گرانتر است. این در مقایسه با آپارتمان ها نیز صادق است که در دسته املاک لوکس قرار می گیرند.

 

مزایا و معایب ویلای شهرکی

مزایای ویلای شهرکی

شاید در نگاه اول خریداران بسیاری از ویلاهای شهرکی از سیستم آن ها ایراد گرفته اما ویلای شهرکی دارای یکسری مزیت های می باشد که برای خریداران جذاب به نظر می رسد و آن ها را برای خرید ویلا مشتاق تر می کند مزایای ویلاهای شهرکی به شرح زیر است:

امنیت ویلای شهرکی

ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای مستقل از امنیت بسیار بالای برخودار است و برای آن نگهبان و سیستم امنیتی در نظر می گیرند و نهایت تلاش خود را برای ورود افراد ناشناس می کنند.

اما در ویلاهای شهرکی تمام تردد ها زیر نظر حراست می باشد و حتی اگر در ویلا حضور نداشته باشید نیازی به گرفتن نگهبان نیست.

قیمت ویلاهای شهرکی

سازنده های ویلای شهرکی از کمترین فضا بهره کافی را می برند و این ویلاها را با تراکم تقریبا بالا و یکسان به اختصاص می دهند.

البته در برخی از شهرک ها ویلاهای شهرکی مختلفی ساخته می شود و برخی دیگر در 1تا 2 تیپ ساخته می شوند.

از طرفی سازنده ها به دلیل حجم مصرفی بالا مصالح ساختمانی را بصورت عمده خریداری و تهیه می کنند و هزینه مواد برای آن ها بسیار کم تمام میشود.

زمین های که سازنده ویلاهای شهرکی می خرند چون متراژ آن ها بالا بوده به همین دلیل زمین را به قیمت  پایین تر خریداری می کنند، و هم چنین پیمانکارها به دلیل حجم زیادی از کاربر روی چند ویلا دستمزد کمتری دریافت می کنند.

تمام مواردی که گفته شده باعث می شود قیمت ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای مستقل کمتر باشد و ار لحاظ اقتصادی به سود خریداران می باشد.

مدارک ویلای شهرکی

ویلای شهرکی حتما باید دارای پروانه ساخت باشد که این ملک نشان دهنده  این است که ویلا از سمت بنیاد مسکن دارای مجوز شروع ساخت است، و بعد از آن باید دارای پایان کار و سند باشد.

مزایا و معایب ویلای شهرکی

انشعابات ویلاهای شهرکی

امکانات اولیه هر ویلا که شامل انشعابات مانند آب و برق و گاز می باشد خیلی مهم است و حتی بعضی اوقات با دردسرهای بزرگی همراه است.

اما کسانی که ویلای شهرکی در شمال می خرند  از این مشکل به دور هستند چون مجوز گرفتن وظفیه سازنده شهرک خواهد بود، پس کسانی که ویلای شهرکی خریدارای می کنند اطمینان داشته باشند که وضعیت امکانات اولیه ویلا واضح است و هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست

مزایا و معایب ویلای شهرکی

برای مشاهده ویلاها وخرید ویلا در رویان اینجا کلیک کنید!

معایب ویلا شهرکی

یکی از معایب ویلاهای شهرکی هزینه های می باشد که برای نگهداری شهرک باید پرداخت کنید. که این  هزینه ها شامل: دوربین مدار بسته،نگهبانی، بازرسی، نظافت و.. باشد که ممکن است برای برخی از افراد سنگین باشد.

یکی دیگر از این معایب ویلاهای شهرکی این است زمین ویلا بصورت یکجا و عام خریداری می شود و بین همه تقسیم می شود.خریئ و فروش ویلاهای شهرکی ممکن است متفاوت باشد. از نظر قانونی شما مالک ویلا هستید اما عرصه و کل زمین بین تمامی افراد تقسیم شده است.

یکی از دیگر از این معایب ویلاهای شهرکی خریدو فروش آن توسط افراد سودجو می باشد.که از لحاظ قانونی هیچ اعتباری ندارد.این موضوع  باعث می شود سرمایه خود را از دست بدهید و برای پس گرفتن آن باید هزینه های زیادی بپردازید.

آنچکه باید درباره ی مزایا و معایب ویلای ساحلی باید بدانید!

مزایا و معایب ویلای شهرکی

ویلای شهرکی بخریم یا نه؟

در خرید ویلا اولین مبحث امنیت آن است پس عموما کسانی که به عنوان خریدار در منطقه حضور پیدا می کنند به دنبال امنیت و آرامش هستند.

چون اکثرکسانی که ویلا می خرند بصورت موقت در ویلا حضور دارند سعی می کنند در زمان عدم حضورشان ویلا از امنیت بالای برخودار باشد.

درست است در ویلاهای مستقل امنیت وجود دارد ولی از آن جایی که نمی توان گفت آ ن منطقه  امنیت صد درصدی دارد، بنابراین ویلاهای شهرکی بخاطر نگهبانی شبانه روزی توصیه می شود.

در برخی از ویلاهای شهرکی شمال ممکن است نگهبان نباشد در این صورت ساکنین مجتمع می توانند به غیر از حراست یک نگهبان به شهرک اضافه کنند، که کار رسیدگی به گلها و کار باغبانی هم نیز انجام شود.با صرف هزینه کافی میان حجم انبوهی ازدوستداران مناطق شمال صاحب یکی از ویلاهای شهرکی در شمال شوید.

اکثر مناطق شمالی در کنار جنگل و دسترسی راحت به دریا از اهمیت بسیار بالایی برخودار بوده و خرید زمین در این مناطق که در آینده به شهرک تبدیل می شود کار عقلانی بوده و حتی سرمایه گذاران نیز جهت خرید زمین ویا خرید ویلاهای شهرکی که بصورت یکجا به فروش می رسد اقدام می کنند.

کیفیت زمین و ساختمان ویلای شهرکی

ساختن ویلا و مجتمع در کنار هم نیازمند یکسری نکات استاندارد است و این نکات استاندارد شامل آماده سازی زمین می شود.

درواقع کسانی که بر روی یک پروژه سرمایه گذاری می کنند و پول خود را صرف ساخت ویلا می کنند نمی تواند مجتمع خود را بر روی یک زمین بی کیفیت و نامرغوب بسازند.

پس هنگام خرید زمین و خرید ویلا اطمینان را داشته باشید که زمین ویلا از لحاظ استاندارد درسطح مناسبی قراردارد.

مزایا و معایب ویلاهای شهرکی در شمال

بیشتر بخوانید:آشنایی با قوانین شهرک ویلایی

خرید ویلا شهرکی شمال از طریق یک مشاوره املاک معتبر

یک مشاوره املاک با تجربه با کادر مجرب می تواند راهنمایی لازم را برای خرید بهترین ویلای شهرکی در مازنداران داشته باشد، به شرط آنکه انتظارات خود را از خرید ویلای شهرکی در شمال بدانید.

مشاوره املاک و کارشناسان که در دفتر اسناد رسمی فعالیت می کنند هم خریدار و هم فروشنده را برای یک معامله راهنمایی کرده و سوال هایی آن ها پاسخ می دهد.

اگر بودجه مالی کافی داشته باشید خرید ویلا با سرعت بالاتری انجام می شود، ویلاهای شهرکی که در نزدیک ساحل قرار گرفته اند به طور یقین می توانید بهترین ویلاها را پیدا کنید.

قوانین شهرکهای ویلایی

هرکسی که قصد خرید ویلای شهرکی در شمال را دارد باید بداند که خرید و فروش ویلا شهرکی با خرید ملک یا ویلای معمولی متفاوت است و کسانی که شناخت کافی از این سازه ها ندارند قطعا با مشکل مواجه خواهند شد.

ویلاهای شهرکی سبک خاصی از ویلاسازی است که شرکت های سازنده این سازه ها توانسته اند ویلاهای بیشتری در زمین کمتری بسازند که باعث شده هر ویلا با قیمت بسیار مناسبی به خریداران ویلاهای شهری بفروشد.

این کاهش قیمت ویلاهای شهرکی هم به نفع شرکت های سازنده ویلا در شهر و هم به نفع سرمایه گذاران است، یعنی خریدارانی که تصمیم به خرید ویلای شهرکی به عنوان سرمایه گذاری در شمال دارند می توانند با هزینه کمتر ویلای شمال را خریداری کنند.

به طور کلی زندگی در شهرک ویلایی از یک سری قوانین خاص پیروی می کند، بنابراین شخصی که قصد خرید ویلا در شمال را دارد قبل از هر اقدامی برای خرید ویلا در شمال و حتی در صورت نیاز باید این قوانین را بداند. در قرارداد او نیز باید ذکر شود.

مزایا و معایب ویلای شهرکی

صحبت آخر

بررسی مزایا و معایب ویلاهای شهرکی در شمال و خرید ویلای شهرکی درشمال به عنوان یک سرمایه گذاری در مناطق خوش آب و هوا است، در استان مازنداران شهرک های مسکونی بسیار زیادی در مناطق جنگلی و ساحلی ساخته شده اند.

اگر به خرید ویلا شهرکی علاقه مند هستید حتما از اعتبار سند و نوع کاربری زمین اطمینان حاصل فرماید، چون  در آینده دچار مشکل اساسی خواهید شد.

مشاوره با افراد با تجربه می تواند به شما کمک کنند که بهترین ویلا را خریداری کنید.

کارشناسان املاک تعطیلات با سوابق درخشان و دانش و تخصص کافی در حوزه ی خرید و فروش ویلا می توانند بهترین گزینه ها را به شما معرفی می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط مشاهده همه
بهترین شهرهای شمال برای زندگی و مهاجرت
بهترین شهرهای شمال برای زندگی و مهاجرت

ابتدا شرح کاملی از سه استان شمالی کشور به شما می‌دهیم تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که بهترین شهر شمال برای زندگی کدام است؟ شهر‌های شمالی با توجه به آب و هوایشان اولین انتخاب اکثر مردم برای مهاجرت هستن...

۱۶ مهر ۱۴۰۲
بهترین شهرهای شمال برای زندگی
ساخت ویلای ارزان| ارزان ترین روش های ساخت ویلا
ساخت ویلای ارزان| ارزان ترین روش های ساخت ویلا

اگر با خودمان صادق باشیم، به راحتی می‌توانیم اعتراف کنیم که همه ما حداقل یک بار در زندگیمان به فکر خرید ویلا در شمال افتاده‌ایم و آرزوی داشتن ویلایی دنج و زیبا در دل  طبیعت سرسبز و همیشه با طراوت شمال کشو...

۱۰ آبان ۱۴۰۱
ساخت ویلای ارزان
7تا از بهترین شهرک های شمال برای خرید ویلا
7تا از بهترین شهرک های شمال برای خرید ویلا

 خرید ویلا شهرکی یکی از انواع روش های سرمایه گذاری در استان مازندران است که با ویلاهای مستقل متفاوت است. ویلاهای شهرکی در مناطق مختلف داخل شهرک ها ساخته شده اند و یکی از ویژگی های مثبت آنها امنیت بالا است. این ...

۲۸ دی ۱۴۰۱
بهترین شهرک های شمال
در هر جا که هستید به آسانی با ما در ارتباط باشید.
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
مشاوره تماس باما ۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
تمام حقوق برای املاک تعطیلات محفوظ میباشد