صفحه اصلی وبلاگ تماس با ما درباره ما
املاک تعطیلات
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
انواع کاربری زمین در شمال| نکاتی که قبل از خرید باید بدانیم

انواع کاربری زمین در شمال| نکاتی که قبل از خرید باید بدانیم

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ اخبار و مقالات

 همه مردم حداقل یک بار اصطلاح کاربری زمین را شنیده اند و با این کلمه بیگانه نیستند. از زمان های بسیار قدیم، هر سازه ای با هدف خاصی ساخته شده است. امروزه با توجه به افزایش تقاضای خریداران زمین و ویلا در شمال کشور، کمبود زمین مسکونی و ساختمانی احساس می شود و از این منظر به خرید زمین کشاورزی و باغ و اخذ مجوز برای ساخت و ساز روی آورده اند. این زمین ها بدون شک مهم ترین و مهم ترین هدف از خرید زمین در شمال برای هر نوع کاربری، سرمایه گذاری بلند مدت است.

خرید زمین از هر نوعی در شمال هدف مهم و اساسی سرمایه گذاری را در هسته خود پنهان می کند! اما آنچه شما را در انتخاب نوع کاربری راهنمایی می کند این است:

هدف شما پس از سرمایه گذاری برای خرید زمین در شمال چیست؟

آیا دوست دارید یک ویلا برای تفریح ​​و آرامش داشته باشید؟

آیا می خواهید یک مجتمع تجاری افتتاح کنید یا قصد دارید یک زمین گلخانه ای یا کشاورزی بخرید و تجارت کوچک خود را گسترش دهید؟

آنچه واقعاً در ذهن شما می گذرد می تواند شما را در انتخاب نحوه استفاده از زمین راهنمایی کند.

 

بنابراین اگر می خواهید یک قطعه زمین در شمال بخرید، علاوه بر سرمایه خود، ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد منطقه ای که می خواهید در آن زمین بخرید و انواع کاربری زمین در شمال  جمع آوری کنید.

 

انواع کاربری زمین در شمال

خرید زمین در شمال در طول این سالها بارها و بارها مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است، شمال بخاطر طبیعت سرسبزوبینظیر، به دور از دغدغه های شهرنشینی و آلودگی هوا بهترین منطقه برای سرمایه گذاری و خرید زمین می باشد.

با خرید زمین در مناطق مختلف شمال کشور می توانید با حفظ ارزش سرمایه خود و همچنین افزایش و رشد قیمت ها شاهد افزایش سرمایه خود باشید، وبه سود قابل توجهی برسید.

خرید زمین دارای یکسری قواعد خاص می باشد، که برای رسیدن به نتیجه دلخواه حتما باید در این باره تحقیق به عمل آورد، زیرا در صورت مرتکب هر اشتباه نه تنها به سود، بلکه ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.

 
 
انواع کاربری زمین در شمال

 

انواع کاربری زمین

زمین های موجود در شمال با توجه به بافتی که دارند، دارای انواع کاربری از جمله مسکونی، تلفیقی و تجاری هستند، در اصل می توان این چنین گفت کاربری زمین مشخص میکند که مالک اجازه چه نوع فعالتی را در زمین خود دارد.

مثلا زمینی که کاربری آن  کشاورزی است به هیچ عنوان مجوز ساخت ویلا را در زمین کشاورزی را ندارد.

کاربری های زمین درانواع مناطق کشورممکن است متفاوت باشد، اما انواع کاربری زمین در شمال  معمولا به شکل زیر است:

 

زمین با کاربری مسکونی:

این نوع زمین ها برای ساخت انواع ویلا، آپارتمان و ساختمان و... می توان استفاده کرد، ودر کل جایی که مناسب زندگی باشد.

کاربری کشاورزی:

دسته دیگر از زمین ها که دارای کاربری کشاورزی است خود به دوسته تقسیم میشود که شامل: زمین های زراعی و باغی

زمین ها ی باغی زمین های هستند که در آن ها درخت کاشته میشود.

اما اراضی زراعی به دو دسته از زمین اطلاق میشود که در آن ها محصولات گندم، ذرت و... کشت میشود.

کاربری تجاری:

 هدف از این زمین ها راه اندازی کسب و کارو تجارت است، چنین زمین های برای ساخت انواع رستوران، مغازه ... استفاده میشود.

اگر در ملکی بخواهیم کار تجاری را شروع کنیم علاوه بر کاربری تجاری باید مجوز

تجاری صادر شود.

کاربری صنعتی:

به طور کلی اگر هدف ما از خرید زمین راه اندازی یک کارخانه و... جهت تولید باشد، حتما باید کاربری و مجوز صنعتی داشته باشد.

زمین فاقد کاربری:

برخی از زمین ها هستند که فاقد کاربری اند، این زمین ها به عنوان ذخایر شهرداری به حساب می آیند وبرای آنها فعلا کاربری تعریف نشده است

 

انواع کاربری زمین

 

قیمت خرید زمین در شمال

هنگام خرید زمین صبر و حوصله زیادی را به خرج بدهید و عجولانه عمل نکید، و به طور دقیق تحقیق کنید.

چون اگر وقت مناسبی را برای خرید زمین اختصاص بدهید ممکن است، بخاطر یکسری از دلایل مثلا نیازی مالی فوری، فروشنده زمین را قیمت خریداری کنید.

 

ساخت ویلا با خرید زمین ارزان در شمال

هدف بسیاری از افراد از خرید زمین ارزان در شمال ساخت ویلا می باشد، با ساخت ویلا در شمال رویای داشتن یک ویلای بینظیر در بهترین منطقه شمال محقق می شود.  

برای ساخت ویلای مورد نظر ابتدا باید آن را طراحی کرد، که برای طراحی باید از افراد  متخصص در این زمینه استفاده کرد.

بعد ار آنکه نقشه ویلا توسط افراد متخصص طراحی شد، شروع به طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی که شامل: انواع کابینت،انواع کف پوش،نور پردازی حرفه ای، انواع درب و پنجره، آبنما های حرفه ای و... می کنند.

دکوراسیون خارجی ویلا که مربوط به نمای بیرونی ویلا است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همچنین ایجاد یک محیط  بسیار سزسبر، آلاچیق، استخر چهر فصل و سایر امکانات رفاهی داشتن یک ویلای رویایی در شمال را به ارمغان می آورد.

 

خرید زمین در شمال در بهترین نقطه با کمترین هزینه

در شمال ایران زمین های بسیار متفاوتی برای خرید وجود دارد، اما برای خرید زمین با قیمت مناسب نباید چشم بسته عمل کرد،زیرا هنگام خرید زمین باید به خود منطقه و ویلاهای که در آن منطقه وجود دارد دقت کرد.

 

مزیت های خرید زمین در شمال

افرادی که به دنبال امنیت و آرامش در هوای پاک و به دور از دغدغه و آلودگی شهرهای بزرگ هستند، می تواند با خرید زمین همچنین با گرفتن  مجوز ساخت وساز یک زندگی عالی در طبیعت سرسبز شمال را داشته باشند.

 

اشخاصی که به قصد سرمایه گذاری اقدام به خرید زمین و ساخت ویلا می کنند، در صورتی که ساخت وساز را انجام ندهند، سرمایه آن ها در کوتاه مدت یا بلند مدت بخاطر تورم وپیشرفت و رشد آن منطقه افزایش می باید یا چند برابر میشود.

کسایی که به  قصد ساخت وساز زمین خریداری میکنند می توانند نسبت به اخذ مجوز ساخت اقدام کنند، در صورتی که از ساخت و ساز منصرف شدن میتوانند زمینی که دارای مجوز ساخت است را به قیمت بالاتری به فروش برسانند.

 

خرید زمین در شمال، قیمت زمین در شمال

 

زمین های ساحلی در شمال

به طور کلی زمین های ساحلی در شمال به زمین های گفته میشود که در خط ساحلی بوده وفاصله ی آن با دریا کم است، زمین های ساحلی نسبت به زمین های جنگلی از محبوبیت بسیاری در بین خریداران و سرمایه گذاران ساخت ویلا قرار گرفته است.

 

از لحاظ  قیمت همان طور که ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی قیمت بسیار بالاتری داشته، زمین های ساحلی نسبت به زمین های جنگلی از ارزش وقیمت بالاتری برخوردار می باشند.

تنها مشکل اساسی زمین ها و ویلاهای ساحلی بودن هوای شرجی است، زیرا شرجی بودن زمین های ساحلی نگهداری ویلاهارو را دشوار می کند.

 

 

 زمین های جنگی در شمال

زمین های جنگلی بیشتر در مناطق کوهپایه ای و خارج از شهر قرار دارند، زمین های جنگلی و ساخت ویلاهای جنگلی ممکن است رویای بسیار از افراد که بفکر داشتن ویلایی در دل جنگل در چهار فصل مختلف سال محقق سازد.

از نظر قیمت همانطور که گفته شد زمین های جنگلی نسبت به زمین های ساحلی از ارزش و قیمت پایین تری برخورداربوده، سرمایه گذاران با خرید زمین های جنگلی می توانند شروع به ساخت ویلای مورد نظر کنند.

 

زمین های موجود در شمال دارای چه نوع سند هایی می باشند؟

بعضی از زمین ها سند مشخصی نداشته و بصورت قول نامه ای خرید و فروش می شوند، معامله بین خریدار و فروشنده صورت می گیرد.

این سند ها دارای کد رهگیری مبایعه نامه ثبت شده و قابل پیگیری می باشد از لحاظ اعتبار، اعتبار قابل قبولی را دارد.خریدار  پس از اتمام معامله می تواند نسبت به اخذ سند اقدام کند.

دسته دوم سندها اصلاحات اراضی می باشد، که قبل از انقلاب مرسوم بوده سندهای اصلاحات اراضی رسمی می باشد و به راحتی امکان خرید و فروش را فراهم میکند.

مهم ترین سند ها، سند های شش دانگ و تک برگ است ، زمین های که دارای سند شش دانگ وتک برگ هستند ارزش خرید و فروش بالایی دارند.

 

صحبت آخر

خرید زمین در شمال به همراه گروه املاک تعطیلات که یکی از معتبرترین و بهترین گروه املاک در سطح استان مازندران می باشد، که بصورت حرفه ای فعالیت میکند.

این مجموعه با افراد حرفه ای و کارآموذه می تواند بهترین همراه شما باشد تا با خیالی آسوده و راحت در این مسیر حرکت کنید، تمام هدف این مجموعه این است که شما را بهترین شکل ممکن به هدف و هرآنچه که در ذهن دارید برساند، و شما بتوانید بهترین سرمایه گذاری را داشته باشید.

می توانید برای به دست آوردن اطلاعات جامع و کامل در زمینه انواع کاربری زمین در شمال  و خرید ویلا در رویان با مشاورین  گروه املاک تعطیلات در ارتباط باشید.

 

 

 

مطالب مرتبط مشاهده همه
 نحوه دریافت وام ودیعه مسکن 1402
نحوه دریافت وام ودیعه مسکن 1402

در کشورهای مختلف با همکاری دولت و سازمان های ذیربط، وام تضمین مسکن به عنوان ابزار تامین مالی برای کمک به مردم برای خرید یا ساخت مسکن ارائه می شود. هدف اصلی این نوع وام افزایش توان اقتصادی مردم برای تهیه مسکن است....

۰۹ تیر ۱۴۰۲
وام ودیعه مسکن 1402
اصول طراحی ویلای مدرن| سبکی نو در معماری
اصول طراحی ویلای مدرن| سبکی نو در معماری

اصول طراحی ویلای مدرن چیست؟ مشاوره بازدید ویلا وقتی در ابتدای کار صحبت از اصول طراحی ویلای مدرن و ساخت ویلای مدرن ولاکچری می شود، ابتدا کار لازمی این است از فضای که برای ساخت ویلا در نظر گرفته شده است بازدید شو...

۲۴ مهر ۱۴۰۱
اصول طراحی ویلای مدرن
بهترین شهر شمال برای خرید ویلا و عوامل موثر بر آن
بهترین شهر شمال برای خرید ویلا و عوامل موثر بر آن

بهترین شهر شمال برای خرید ویلا کدامند؟ در کدام شهر ویلا بخریم؟ مزایا و معایب شهرهای شمال چیست؟ در این مقاله به این سوالات شما عزیزان پاسخ خواهیم داد. علاوه بر ویژگی های معماری و فنی ساختمان ویلا که در هنگام ان...

۱۸ مرداد ۱۴۰۲
بهترین شهر شمال برای خرید ویلا
در هر جا که هستید به آسانی با ما در ارتباط باشید.
۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
مشاوره تماس باما ۰۹۱۲۳۹۶۹۵۳۹
تمام حقوق برای املاک تعطیلات محفوظ میباشد